Regulamin Harcerskiego Turnieju Piłki Halowej „Legnickie Lwy”
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE.
- Organizatorem I Harcerskiego Ogólnopolskiego Turnieju Piłki Halowej „Legnickie Lwy” jest Hufcowy Klub Sportowy Legnickie Lwy.
- Uczestnikami Turnieju są harcerze należący do Związku Harcerstwa Polskiego oraz innych organizacji harcerskich i skautowych działających w Polsce, nie zgłoszeni do udziału w rozgrywkach prowadzonych przez okręgowe związki piłkarskie.
II. CELE TURNIEUJU.
- Współzawodnictwo sportowe oparte na zasadach „fair play”.
- Propagowanie zdrowego stylu życia.
- Zachęcenie harcerzy do aktywnego uprawnia piłki nożnej .
- Stworzenie pozytywnego wizerunku harcerzy jako ludzi aktywnych, wysportowanych, prezentujących kulturę uprawiania piłki nożnej.
- Integracja środowisk harcerskich.
III. ORGANIZACJA TURNIEJU.
Nocleg jak również sam Turniej będzie odbywał się w Zespole Szkół Szkolno - Gimnazjalnych w Miłkowicach przy ul. II Armii Wojska Polskiego 75/A.
- Turniej obejmuje rozgrywki w następujących kategoriach:
- kategoria żeńska 10-14 lat
- kategoria żeńska 15 lat wzwyż,
- kategoria męska 10-13 lat,
- kategoria męska 14-16 lat,
- kategoria męska 17 lat wzwyż.
- Rozgrywki w poszczególnych kategoriach będę rozegrane jeśli zgłoszą się co najmniej trzy zespoły.
- Rozgrywki chłopców wyłącznie w sobotę 25 marca 2017 roku. Natomiast w niedziele 26.03 będą rozegrane mecze w kategorii żeńskiej.
- Szczegółowy system rozgrywek zostanie podany po zakończeniu zgłoszeń. W przypadku małej ilości zgłoszeń system będzie dostosowany adekwatnie do jej liczby .
- Warunkiem udziału w Turnieju jest przesłanie w terminie do 03marca 2017 zgłoszenia oraz do 10 marca wpłata kwoty 100 złotych tytułem wpisowego za udział całego zespołu w Turnieju na rachunek Hufca ZHP Legnica numer konta: 94 1140 2004 0000 3602 7516 8753– mBank z dopiskiem na poleceniu przelewu „Wpisowe za Turniej „Legnickie Lwy” .
- W danej kategorii wiekowej zawodnik może być członkiem tylko jednego zespołu.
IV. ZAPISY I ZGŁOSZENIA.
- Zgłoszenia przyjmowane są od 1.02. 2017 do 03 marca 2017 roku do godziny 20:00.
(z racji na ograniczoną ilość miejsc będzie liczyć się kolejność zgłoszeń
- Zapisów należy dokonywać poprzez internet: piotr.matysik@zhp.net.pl
Nr kontaktowy: 533259230 . Zgłoszenia dokonuje kapitan lub opiekun drużyny.
- Każdy zespół może zgłosić maksymalnie 7 zawodników.
- Karta zgłoszenia oraz niniejszy regulamin do pobrania, znajdują się na stronie internetowej Turnieju pod adresem: www.facebook.com/LegnickieLwy2017/
- Po wysłaniu wypełnionej karty zgłoszeniowej do organizatora, kapitan oczekuje na potwierdzenie przyjęcia karty zgłoszenia. Do potwierdzenia będzie dołączona szczegółowa informacja o zakwaterowaniu oraz mapa Miłkowic z zaznaczonymi obiektami, w których będzie odbywał się Turniej .
- Na karcie zgłoszeniowej zależy zawrzeć: imię i nazwisko kapitana oraz opiekuna zespołu, kontakt do kapitana, imiona i nazwiska członków zespołu wraz z rokiem urodzenia. Należy podać rodzaj kategorii wiekowej, w której występuje zespół, nazwę Hufca, Szczepu oraz rodzaj organizacji harcerskiej.
- Wysłanie karty zgłoszenia jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu Turnieju.
- Wysłanie zgłoszenia potwierdza chęć uczestniczenia w Turnieju. W przypadku niestawienia się zespołu o wyznaczonej porze (przed rozpoczęciem Turnieju), zostaje z niego wykluczony, a drużyna przeciwna zwycięża walkowerem (3:0).
- Zespoły, które zgłosiły swój udział w Turnieju, a nie stawiły się, zostają pozbawione możliwości wzięcia udziału w kolejnej edycji tj. przez jeden rok oraz tracą prawo do odzyskania wpłacone wpisowe.
V. TURNIEJ W HALOWEJ PIŁCE NOŻNEJ.
- Na teren obiektów Hali Sportowej zostaną wpuszczeni tylko ci harcerze, którzy przy wejściu okażą:
- zarejestrowany dokument, potwierdzający ich tożsamość harcerską (karta członkowskie ZHP lub książeczki harcerskie), lub pisemną zgodę właściwego komendanta hufca na uczestnictwo w Turnieju, potwierdzającą przynależność do drużyny harcerskiej,
- pisemne zezwolenie na uczestnictwo w Turnieju podpisane przez rodziców bądź prawnych opiekunów (dotyczy osób niepełnoletnich).
- Uczestnicy grają w koszulkach swoich środowisk, krótkich sportowych spodenkach i zmiennym sportowym obuwiu z jasną podeszwą.
- Zespoły grają w składach 5 zawodników, w tym: jeden na bramce i czterech w polu.
- Każdy zespół ma prawo do 2 graczy rezerwowych.
- Każde środowisko może wystawić dowolną liczbę zespołów.
- Zespoły mogą na własną prośbę grać w niepełnym składzie, nie oznacza to jednak, iż przeciwnicy także zobowiązani są do pomniejszenia liczby zawodników w zespole.
- Mecze trwają 2x6minut. W przypadku mniejszej liczby zespołów organizator zastrzega sobie prawo wydłużenia czasu trwania meczów. Drużyny wchodzą na boisko po zapowiedzi spikera, nie stawienie się drużyny przez 5 min na boisku oznacza jej porażkę, a drużyna przeciwna zwycięża walkowerem (3:0).
- W każdej kategorii zostaną wyłonieni zwycięzcy, zdobywcy drugich i trzecich miejsc.
- Mecze sędziowane będą przez przeszkolonych sędziów. W trakcie meczów obowiązują następujące zasady:
- w czasie trwania meczu prawo zwrócenia się do sędziego ma tylko i wyłącznie kapitan drużyny,
- protesty, kary i wykroczenia rozpatrywać będzie Sędzia Główny i organizator,
- zmiany w trakcie gry dokonywane są systemem hokejowym bez ograniczeń,
- gdy na parkiecie jest za dużo zawodników sędzia winien jest przerwać grę i nałożyć 2 minuty kary; grę wznowi drużyna poszkodowana rzutem wolnym,
- drużyna nie może występować w składzie mniejszym niż 3 zawodników; gdy drużyna zostanie zdekompletowana Sędzia kończy grę
- nie wolno grać wślizgiem: gdy zawodnik zagra wślizgiem i trafi w piłkę, drużyna zostanie ukarana rzutem wolnym bezpośrednim, jednak gdy zawodnik przy wślizgu nie trafi w piłkę, sędzia oprócz kary zespołowej czyli rzutu wolnego bezpośredniego, ukarze winowajcę 2 minutową karą,
- przepisy zezwalają na stosowanie kar indywidualnych, to jest 1-5 minutowych, żółta i czerwona kartka,
- drużyna, która gra w osłabieniu po stracie bramki nie może uzupełnić składu,
- gdy zawodnik zostanie wykluczony (czerwona kartka) drużyna gra w osłabieniu, a zawodnik jest wykluczony do końca spotkania – automatycznie nie może także zagrać w następnym meczu,
- rzuty karne wykonuje się z 7 metrów,
- odległość od muru przy rzucie wolnym, rogu lub aucie wynosi 3 metry, niedostosowanie się zawodników do tej odległości obliguje sędziego do stosowania kar indywidualnych; gdy w jednej drużynie karę indywidualną otrzyma dwóch zawodników opuszczają oni plac gry, ale drużyna może uzupełnić skład do 4 zawodników jednym zawodnikiem rezerwowym,
- auty wykonuje się nogą z linii autowej boiska, z tak zwanej piłki stojącej w przeciwnym wypadku strata piłki,
- rzut rożny wykonuje się z linii narożnika w przeciwnym wypadku strata piłki, grę wznawia bramkarz drużyny przeciwnej,
- zabrania się blokowania piłki przeciwnikowi, który próbuje wznowić grę z autu, rzutu rożnego czy też rzutu wolnego,
- wszystkie rzuty należy wykonać w czasie 4 sekund od momentu wejścia w posiadanie piłki w przeciwnym wypadku strata piłki,
- spotkanie kończy sędzia i jeśli uzna to za stosowne, może przedłużyć spotkanie; zatrzymanie czasu gry, spowodowane sytuacją na boisku (w szczególności kontuzją lub potrzebą oczyszczenia parkietu) może nastąpić tylko na wyraźne polecenie sędziego,
- wznowienie gry przez bramkarza po opuszczeniu przez piłkę placu gry następuje tylko do połowy boiska, gdy piłka nie opuści boiska bramkarz ma prawo wznowić grę bez ograniczenia połowy.
- Zawodnikom przysługuje prawo odwołania się od wyniku.
- Kolejność meczów zostanie ustalona podczas Losowania grup.
VIII. ZAKWATEROWANIE, BAZA NOCLEGOWA I WYŻYWIENIE.
- Uczestnicy Turnieju będą zakwaterowani w Zespole Szkół w Miłkowicach, nocleg w klasach i na korytarzach (należy zabrać ze sobą śpiwory, materace zapewnia organizator).
- W punkcie zakwaterowania uczestnicy zobowiązani są przestrzegać porządku oraz zarządzonej przez komendanta bazy ciszy nocnej.
- W trakcie Turnieju uczestnicy mają zapewniony obiad w sobotę oraz dostęp do wrzątku przez cały czas Turnieju (należy zabrać własne menażki, sztućce, kubki oraz jedzenie na śniadania i kolacje).
IX. POZOSTAŁE POSTANOWIENIA.
- Nad bezpieczeństwem uczestników Turnieju czuwać będzie Harcerska Grupa Ratowników.
- Od uczestników niepełnoletnich wymagana jest pisemna zgoda rodziców lub prawnych opiekunów na uczestnictwo w Turnieju, potwierdzająca brak przeciwwskazań zdrowotnych na udział w Turnieju .
- Każdy zespół biorący udział w Turnieju, zobowiązany jest do przedstawienia zezwolenia komendanta właściwego hufca na uczestnictwo w turnieju. Zezwolenie takie musi być podpisane przez komendanta hufca oraz zawierać pieczęć hufca.
- Uczestnicy biorą udział w zawodach na własną odpowiedzialność. Wszelkie koszty własne (dojazdy, delegacje) pokrywają uczestnicy zawodów.
- Za rzeczy wartościowe zabrane przez uczestników na turniej organizator nie ponosi odpowiedzialności (telefony,tablety itp.).
X. ZAKOŃCZENIE.
- Uczestników Turnieju obowiązuje przestrzeganie Prawa i Przyrzeczenia Harcerskiego.
- Uczestników Turnieju obowiązuje przestrzeganie regulaminu Turnieju.
- Nieprzestrzeganie regulaminu może spowodować wykluczenie z Turnieju.
- Ostateczna interpretacja regulaminu Turnieju należy do organizatora i zastrzega on sobie prawo do zmian w jego treści..