Regulamin Turnieju Legnickie Lwy 2017

Regulamin Harcerskiego Turnieju Piłki Halowej „Legnickie Lwy”

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE.

  1. Organizatorem I Harcerskiego Ogólnopolskiego Turnieju Piłki Halowej „Legnickie Lwy” jest Hufcowy Klub Sportowy Legnickie Lwy.
  2. Uczestnikami Turnieju są harcerze należący do Związku Harcerstwa Polskiego oraz innych organizacji harcerskich i skautowych działających w Polsce, nie zgłoszeni do udziału w rozgrywkach prowadzonych przez okręgowe związki piłkarskie.

II. CELE TURNIEUJU.

  1. Współzawodnictwo sportowe oparte na zasadach „fair play”.
  2. Propagowanie zdrowego stylu życia.
  3. Zachęcenie harcerzy do aktywnego uprawnia piłki nożnej .
  4. Stworzenie pozytywnego wizerunku harcerzy jako ludzi aktywnych, wysportowanych, prezentujących kulturę uprawiania piłki nożnej.
  5. Integracja środowisk harcerskich.

III. ORGANIZACJA TURNIEJU.

Nocleg jak również sam Turniej będzie odbywał się w Zespole Szkół Szkolno - Gimnazjalnych w Miłkowicach przy ul. II Armii Wojska Polskiego 75/A.

  1. Turniej obejmuje rozgrywki w następujących kategoriach:
    1. kategoria żeńska 10-14 lat
    2. kategoria żeńska 15 lat wzwyż,
    3. kategoria męska 10-13 lat,
    4. kategoria męska 14-16 lat,
    5. kategoria męska 17 lat wzwyż.

  1. Rozgrywki w poszczególnych kategoriach będę rozegrane jeśli zgłoszą się co najmniej trzy zespoły.
  2. Rozgrywki chłopców wyłącznie w sobotę 25 marca 2017 roku. Natomiast w niedziele 26.03 będą rozegrane mecze w kategorii żeńskiej.
  3. Szczegółowy system rozgrywek zostanie podany po zakończeniu zgłoszeń. W przypadku małej ilości zgłoszeń system będzie dostosowany adekwatnie do jej liczby .
  4. Warunkiem udziału w Turnieju jest przesłanie w terminie do 03marca 2017 zgłoszenia oraz do 10 marca wpłata kwoty 100 złotych tytułem wpisowego za udział całego zespołu w Turnieju na rachunek Hufca ZHP Legnica numer konta: 94 1140 2004 0000 3602 7516 8753– mBank z dopiskiem na poleceniu przelewu „Wpisowe za Turniej „Legnickie Lwy” .
  5. W danej kategorii wiekowej zawodnik może być członkiem tylko jednego zespołu.

IV. ZAPISY I ZGŁOSZENIA.

  1. Zgłoszenia przyjmowane są od 1.02. 2017 do 03 marca 2017 roku do godziny 20:00.

(z racji na ograniczoną ilość miejsc będzie liczyć się kolejność zgłoszeń

  1. Zapisów należy dokonywać poprzez internet: piotr.matysik@zhp.net.pl

Nr kontaktowy: 533259230 . Zgłoszenia dokonuje kapitan lub opiekun drużyny.

  1. Każdy zespół może zgłosić maksymalnie 7 zawodników.
  2. Karta zgłoszenia oraz niniejszy regulamin do pobrania, znajdują się na stronie internetowej Turnieju pod adresem: www.facebook.com/LegnickieLwy2017/
  3. Po wysłaniu wypełnionej karty zgłoszeniowej do organizatora, kapitan oczekuje na potwierdzenie przyjęcia karty zgłoszenia. Do potwierdzenia będzie dołączona szczegółowa informacja o zakwaterowaniu oraz mapa Miłkowic z zaznaczonymi obiektami, w których będzie odbywał się Turniej .
  4. Na karcie zgłoszeniowej zależy zawrzeć: imię i nazwisko kapitana oraz opiekuna zespołu, kontakt do kapitana, imiona i nazwiska członków zespołu wraz z rokiem urodzenia. Należy podać rodzaj kategorii wiekowej, w której występuje zespół, nazwę Hufca, Szczepu oraz rodzaj organizacji harcerskiej.
  5. Wysłanie karty zgłoszenia jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu Turnieju.
  6. Wysłanie zgłoszenia potwierdza chęć uczestniczenia w Turnieju. W przypadku niestawienia się zespołu o wyznaczonej porze (przed rozpoczęciem Turnieju), zostaje z niego wykluczony, a drużyna przeciwna zwycięża walkowerem (3:0).
  7. Zespoły, które zgłosiły swój udział w Turnieju, a nie stawiły się, zostają pozbawione możliwości wzięcia udziału w kolejnej edycji tj. przez jeden rok oraz tracą prawo do odzyskania wpłacone wpisowe.

V. TURNIEJ W HALOWEJ PIŁCE NOŻNEJ.

  1. Na teren obiektów Hali Sportowej zostaną wpuszczeni tylko ci harcerze, którzy przy wejściu okażą:
  1. zarejestrowany dokument, potwierdzający ich tożsamość harcerską (karta członkowskie ZHP lub książeczki harcerskie), lub pisemną zgodę właściwego komendanta hufca na uczestnictwo w Turnieju, potwierdzającą przynależność do drużyny harcerskiej,
  2. pisemne zezwolenie na uczestnictwo w Turnieju podpisane przez rodziców bądź prawnych opiekunów (dotyczy osób niepełnoletnich).
  1. Uczestnicy grają w koszulkach swoich środowisk, krótkich sportowych spodenkach i zmiennym sportowym obuwiu z jasną podeszwą.
  2. Zespoły grają w składach 5 zawodników, w tym: jeden na bramce i czterech w polu.
  3. Każdy zespół ma prawo do 2 graczy rezerwowych.
  4. Każde środowisko może wystawić dowolną liczbę zespołów.
  5. Zespoły mogą na własną prośbę grać w niepełnym składzie, nie oznacza to jednak, iż przeciwnicy także zobowiązani są do pomniejszenia liczby zawodników w zespole.
  6. Mecze trwają 2x6minut. W przypadku mniejszej liczby zespołów organizator zastrzega sobie prawo wydłużenia czasu trwania meczów. Drużyny wchodzą na boisko po zapowiedzi spikera, nie stawienie się drużyny przez 5 min na boisku oznacza jej porażkę, a drużyna przeciwna zwycięża walkowerem (3:0).
  7. W każdej kategorii zostaną wyłonieni zwycięzcy, zdobywcy drugich i trzecich miejsc.
  8. Mecze sędziowane będą przez przeszkolonych sędziów. W trakcie meczów obowiązują następujące zasady:
     
  1. w czasie trwania meczu prawo zwrócenia się do sędziego ma tylko i wyłącznie kapitan drużyny,
  2. protesty, kary i wykroczenia rozpatrywać będzie Sędzia Główny i organizator,
  3. zmiany w trakcie gry dokonywane są systemem hokejowym bez ograniczeń,
  4. gdy na parkiecie jest za dużo zawodników sędzia winien jest przerwać grę i nałożyć 2 minuty kary; grę wznowi drużyna poszkodowana rzutem wolnym,
  5. drużyna nie może występować w składzie mniejszym niż 3 zawodników; gdy drużyna zostanie zdekompletowana Sędzia kończy grę
  6. nie wolno grać wślizgiem: gdy zawodnik zagra wślizgiem i trafi w piłkę, drużyna zostanie ukarana rzutem wolnym bezpośrednim, jednak gdy zawodnik przy wślizgu nie trafi w piłkę, sędzia oprócz kary zespołowej czyli rzutu wolnego bezpośredniego, ukarze winowajcę 2 minutową karą,
  7. przepisy zezwalają na stosowanie kar indywidualnych, to jest 1-5 minutowych, żółta i czerwona kartka,
  8. drużyna, która gra w osłabieniu po stracie bramki nie może uzupełnić składu,
  9. gdy zawodnik zostanie wykluczony (czerwona kartka) drużyna gra w osłabieniu, a zawodnik jest wykluczony do końca spotkania – automatycznie nie może także zagrać w następnym meczu,
  10. rzuty karne wykonuje się z 7 metrów,
  11. odległość od muru przy rzucie wolnym, rogu lub aucie wynosi 3 metry, niedostosowanie się zawodników do tej odległości obliguje sędziego do stosowania kar indywidualnych; gdy w jednej drużynie karę indywidualną otrzyma dwóch zawodników opuszczają oni plac gry, ale drużyna może uzupełnić skład do 4 zawodników jednym zawodnikiem rezerwowym,
  12. auty wykonuje się nogą z linii autowej boiska, z tak zwanej piłki stojącej w przeciwnym wypadku strata piłki,
  13. rzut rożny wykonuje się z linii narożnika w przeciwnym wypadku strata piłki, grę wznawia bramkarz drużyny przeciwnej,
  14. zabrania się blokowania piłki przeciwnikowi, który próbuje wznowić grę z autu, rzutu rożnego czy też rzutu wolnego,
  15. wszystkie rzuty należy wykonać w czasie 4 sekund od momentu wejścia w posiadanie piłki w przeciwnym wypadku strata piłki,
  16. spotkanie kończy sędzia i jeśli uzna to za stosowne, może przedłużyć spotkanie; zatrzymanie czasu gry, spowodowane sytuacją na boisku (w szczególności kontuzją lub potrzebą oczyszczenia parkietu) może nastąpić tylko na wyraźne polecenie sędziego,
  17. wznowienie gry przez bramkarza po opuszczeniu przez piłkę placu gry następuje tylko do połowy boiska, gdy piłka nie opuści boiska bramkarz ma prawo wznowić grę bez ograniczenia połowy.
  1. Zawodnikom przysługuje prawo odwołania się od wyniku.
  2. Kolejność meczów zostanie ustalona podczas Losowania grup.

VIII. ZAKWATEROWANIE, BAZA NOCLEGOWA I WYŻYWIENIE.

  1. Uczestnicy Turnieju będą zakwaterowani w Zespole Szkół w Miłkowicach, nocleg w klasach i na korytarzach (należy zabrać ze sobą śpiwory, materace zapewnia organizator).
  2. W punkcie zakwaterowania uczestnicy zobowiązani są przestrzegać porządku oraz zarządzonej przez komendanta bazy ciszy nocnej.
  3. W trakcie Turnieju uczestnicy mają zapewniony obiad w sobotę oraz dostęp do wrzątku przez cały czas Turnieju (należy zabrać własne menażki, sztućce, kubki oraz jedzenie na śniadania i kolacje).

IX. POZOSTAŁE POSTANOWIENIA.

  1. Nad bezpieczeństwem uczestników Turnieju czuwać będzie Harcerska Grupa Ratowników.
  2. Od uczestników niepełnoletnich wymagana jest pisemna zgoda rodziców lub prawnych opiekunów na uczestnictwo w Turnieju, potwierdzająca brak przeciwwskazań zdrowotnych na udział w Turnieju .
  3. Każdy zespół biorący udział w Turnieju, zobowiązany jest do przedstawienia zezwolenia komendanta właściwego hufca na uczestnictwo w turnieju. Zezwolenie takie musi być podpisane przez komendanta hufca oraz zawierać pieczęć hufca.
  4. Uczestnicy biorą udział w zawodach na własną odpowiedzialność. Wszelkie koszty własne (dojazdy, delegacje) pokrywają uczestnicy zawodów.
  5. Za rzeczy wartościowe zabrane przez uczestników na turniej organizator nie ponosi odpowiedzialności (telefony,tablety itp.).

X. ZAKOŃCZENIE.

  1. Uczestników Turnieju obowiązuje przestrzeganie Prawa i Przyrzeczenia Harcerskiego.
  2. Uczestników Turnieju obowiązuje przestrzeganie regulaminu Turnieju.
  3. Nieprzestrzeganie regulaminu może spowodować wykluczenie z Turnieju.
  4. Ostateczna interpretacja regulaminu Turnieju należy do organizatora i zastrzega on sobie prawo do zmian w jego treści..
do góry więcej wersja klasyczna
Wiadomości (utwórz nową)
Brak nieprzeczytanych wiadomości